donderdag 12 september 2013

Werk herinneringen 16: Programmeren

Diverse moderne programmeertalen
Gedurende mijn loopbaan ben ik een lange tijd programmeur geweest, iets wat ooit als hobby begonnen was op mijn trouwe commodore 64 en iets wat ik later professioneel ben gaan doen. Ik programmeerde echter ook op mijn werk al als hobby voordat ik daar full time programmeur werd.

Ik startte namelijk als operator van het mainframe op de computerzaal en behalve mij zaten daar nog enkele mensen die programmeren wel leuk vonden. In onze vrije uren begonnen we dan ook op het mainframe aan onze eigen hobby projecten. Een van ons begon aan een schaakspel (dat project heeft het niet gered' een tweede maakte een pokerautomaat en ik besloot een van de avontuur spellen die ik op mijn commodore 64 had gemaakt over te zetten naar het mainframe. Na enige weken noeste arbeid was Treasure hunt speelbaar op ons mainframe en mijn collega´s deden verwoede pogingen het spel op te lossen. Het waren mijn eerste stappen op het programmeer pad op mijn werk en daar is later een leuke baan uit voortgekomen. De lol van die eerste programmeer uurtjes was echter onovertroffen en ik denk er nog altijd met veel plezier aan terug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten