woensdag 11 september 2013

Een nat pak

Wie kent de uitdrukking niet? Een verzopen kat
Met de van mij bekende koppigheid weigerde ik deze week te erkennen dat de zomer voorbij was en zowel maandag als dinsdag vertrok in een polo en zonder jas naar mijn werk. Maandag ging alles nog goed, het was niet al te fris en alhoewel warm anders is kwam ik probleemloos op het werk en wederom thuis.

Dinsdag was het echter een ander verhaal. Bij het verlaten van mijn huis was het al een stuk frisser dan maandag maar ja die paar meter naar de auto gingen best. In Almere aangekomen was het al iets warmer en de paar meter naar kantoor waren goed te doen. In de middag begon het echter fors te regenen en ik keek toch wel wat angstig naar buiten. Toen het echter tijd was om naar huis te gaan was de regen stukken milder en zonder al te nat te worden liep ik naar mijn auto. Onderweg naar huis begon het echter te hozen met de bijbehorende file problemen. Dankzij mijn navigatie systeem wist ik het merendeel van de file te ontwijken alhoewel ik extra moest omrijden omdat de brug bij het Amsterdamse bos dicht is i.v.m. onderhoud. Toen ik thuiskwam was het echter nog steeds fors aan het regenen en kon ik niet vlak voor de deur staan. Dat betekende dat ik behoorlijk nat was toen ik binnen was en woensdag zal ik dan ook erkennen dat de zomer voorbij is en weer een jas aantrekken als ik de deur uit ga.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten