zondag 8 september 2013

Surisnacks

Een klassiek bordje roti
Zaterdagavond had ik geen zin om zelf eten klaar te maken en ik besloot dan ook om een bezoekje te brengen aan surisnacks, de Surinaamse toko die sinds oktober vorig jaar hier in de buurt gevestigd is.

Ik kon de auto lekker voor de deur kwijt, liep naar binnen en bestelde een roti kip bij de enige man die in de zaak stond. Voor ik het eten kreeg legde hij mij eerst de werking van de toko uit. Je kon zowel Surinaamse hapjes (bakkeljouw, pom) drankjes (Parbo, Fernandes) als maaltijden krijgen. Je moest echter alles zelf uit de koeling pakken en mocht het dan zelf thuis opwarmen of in een van de in de winkel geplaatste magnetrons. Omdat ik er voor het eerst was deed de goede man de werkzaamheden voor mij terwijl hij me ondertussen van hum (prima) pom liet proeven. Er wordt goed aan klantenbinding gedaan want ik verliet de zaak ook nog een keer met een kortingsbon van 10% voor bij mijn volgende bezoek.

Een volgend bezoek hangt natuurlijk wel af van de kwaliteit van de maaltijd en thuisgekomen maakt ik de schaal dan ook open, scheurde een stukje van mijn pannenkoek af en nam de eerste hap. Niets mis mee kan ik verklappen en de maaltijd ging dan ook schoon op zoals dat zo mooi heet. De kans dat ik die kortingsbon ga gebruiken is dan ook zeker niet denkbeeldig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten