donderdag 26 september 2013

Naar het centrum

Een oyster kaart
Deze vakantie zou in het teken van het openbaar vervoer staan want ik moest vandaag een nieuwe route naar de stad gaan zoeken. De treinverbinding naar Londen was op zondag wegens werkzaamheden niet beschikbaar en ik moest dus een andere route naar de stad zoeken. In het hotel had men mij verteld waar de bushalte naar het centrum te vinden was en waar ik een oyster, de Engelse variant van de chipknip, kon kopen. Welnu zowel winkeltje als busstation vond ik probleemloos en al gauw zat ik aan boord van de drie op weg naar de stad. gelukkig begon ik bij de starthalte want doordat de treinen niet reden werd de bus voller en voller en was ik erg blij met mijn zitplaats. Na een rit van een half uurtje arriveerde ik bij een halte van de metro waar ik op advies van een medereizigsters van vervoermiddel wisselde want de bus zou er nog een uur over doen terwijl de metro mij in nog geen kwartier naar mijn bestemming, Marble arches, zou brengen.

Ik verliet de bus dus en betrad het metro station waar ik aan boord van de Victoria lijn stapte en nog geen kwartier later in de buitenlucht stond. Na wat sms en telefoon verkeer stond ik even later oog in oog met een goede vriend die ook in Londen was om samen dingen te gaan doen zoals dat zo mooi heet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten