donderdag 5 september 2013

Flying Dutchman

Het blad
Enige tijd geleden schreef ik een stukje over het feit dat mijn brievenbus lekker leeg was en dat een van de weinige nieuwe indringers het blad drive was dat Leaseplan speciaal voor de gebruikers van hun leasewagens uitgaf.

Inmiddels is er een nieuwe indringer bijgekomen want het blijkt dat ook de KLM een blad maakt speciaal voor hun frequent flyers. En aangezien ik sinds de vakantie naar Madrid lid van deze club ben geworden i.v.m. het feit dat je dan niets extra betaald voor je bagage op Europese vluchten bleek ik ook automatisch abonnee van the flying Dutchman ben geworden. Ik vind het blad een stuk mooier en interessanter dan drive (en dat komt vast omdat ik op vakantie gaan stukken leuker vindt dan autorijden) dus ik heb het blad wel doorgebladerd.

Een van de dingen die me opvielen was een twaalfdaagse reis naar het echte Thailand voor €6700 voor twee personen. Nu ben ik daar zelf geweest en ken de prijzen enigszins. Retourvlucht voor 2 personen maximaal €1500, 5* hotel inclusief voor twee personen in Bangkok €750. Blijft over een kleine €4500 voor eten en drinken (kost erg weinig in Thailand) en excursies (en die zijn ook niet echt duur, ik had zelf bijvoorbeeld een eigen gids met auto en chauffeur in Bangkok en dat was een koopje). Kortom, ik heb het idee dat er iemand heel erg rijk wordt van dit soort reisjes en ben ook heel erg blij dat ik mijn vakantie trips zelf regel.

1 opmerking:

  1. Ja,hoe zij aan deze prijs komen is mij ook een raadsel.
    Ik las dit ook in dit blad van de KLM.
    Iemand is daar zeker rijk aan het worden.

    BeantwoordenVerwijderen