zaterdag 21 september 2013

De burger bar

(een deel van) de tekening boven de bar
Vrijdagavond haf ik afgesproken met een collega om een hapje te gaan eten en een slokje te gaan drinken in Amsterdam. Zoals eigenlijk wel standaard betekent dat een start bij het elfde gebod en de afspraak was tussen zes en half zeven.Toen ik nog onderweg was kreeg ik al voor zessen het bericht dat hij gearriveerd was en daar zat meteen een foto van een glas Karmeliet bij. Een kwartiertje later arriveerde ik ook en begon een goed gesprek dat uiteraard begeleid werd door een goed biertje.

Op een gegeven ogenblik was het tijd om aan tafel te gaan en ik had gekozen voor de burger bar. Baast de burgermeester en de thrillgrill, de plek om een echte hamburger te eten. In het restaurant bestelde je aan de bar welke burger je wilde (ik ging voor de angys) met welke toppings (cheddar, uien en jalapeno's boor mij) en na afrekenen kreeg je een standaard met een nummer mee en werden de burgers gebracht. Zitten deed je aan lange houten tafels met banken (die erg goed bleken te zitten) en je zag wel bij wie je ging zitten of wie bij jou aan tafel kwamen. We kregen gezellig buren, de burgers waren top en ze schonken bier dus ik ga hier zeker nog eens terugkomen. Na afloop gingen we nog naar de Zon maar op een gegeven ogenblik kwam er een einde aan een erg gezellige avond die we zeker nog een keer over gaan doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten