woensdag 25 september 2013

Crystal palace

Een typisch stadsbeeld in Crystal palace
Nadat ik mezelf op mijn kamer geïnstalleerd had was het tijd om van de eerste dag van mijn vakantie te gaan genieten. Door alle problemen met het vinden van mijn hotel, de vertragingen door het openbaar vervoer en het feit dat ik ver van het stadscentrum verwijderd was besloot ik me dan ook te beperken tot een verkenning van de lokale wijk, crystal palace.

Ik verliet het hotel en liep de weg af en kwam er achter dat ik in een wijk was die zichzelf flink aan het veranderen was. Het was een verzameling van oude huizen met daaronder een mix van hele oude winkels en hele nieuwe winkels. Het buurtje blijkt ook een vergaarbak van hipsters te zijn en de vintage en thrift winkels zijn dan ook niet van de lucht. Op mijn wandeling spot ik ook diverse plekken waar ik vanavond kan gaan eten, uit kan gaan of morgen kan gaan ontbijten. Tenslotte beland ik bij de hospot van crystal palce, het park. In dit park stond het inmiddels afgebrande crystal palace waar de wijk zijn naam aan heeft te danken en het is nog steeds het centrum van de wijk. Er zijn sportvelden, speelplaatsen en er worden vele activiteiten georganiseerd. Na een wandeling door het park besluit ik dat het genoeg is geweest en keer weer terug richting hotel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten