donderdag 26 september 2013

Casa Cuba

Het interieur van café Cuba
Na een goede nachtrust stond ik de volgende ochtend weer bijtijds naast mijn bed. Mijn hotel bood het standaard Engelse ontbijt van vet spek, vette worstjes, vette eieren en uiteraard toast en koffie en dat was niet waar ik deze morgen mijn zinnen op had gezet. Ik besloot dan ook in de buurt te gaan ontbijten bij een van de vele tentjes die ik gisteren had gezien.

Monter liep ik dan ook het hotel uit richting openbaar vervoer en besloot onderweg dat Casa Cuba een goede plek was om te gaan ontbijten. Het was vroeg dus ik was de enige (en waarschijnlijk eerste) gast van de dag en nam plaats aan een van de tafeltjes van deze hipster tent. Men serveerde hier alleen maar Cubaanse producten, van koffie tot sigaren en ook het servies werd door Cubanen geproduceerd. Ik bestudeerde de kaart en besloot tot een echt Cubaans ontbijt bestaande uit een latte van Cubaanse arabica bonen en toast met boter. Hierbij een groot glas verse jus d'orange en dat zou me wel door de ochtend heen brengen. De barista bereidde mijn koffie en bracht alles naar tafel. Op de achtergrond speelde Cubaanse muziek en ik nam het interieur van de tent op terwijl ik van mijn maaltijd genoot. Het was een allegaartje va meubilair en de posters en tekeningen aan de muur bevatte er uiteraard eentje van Ché Guevara. Na het afrekenen van vijf pond en een bezoek aan het toilet verliet ik dit stukje Cuba in Londen om me naar het centrum te gaan verplaatsen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten