donderdag 12 juli 2012

Thai from sky

Zondagavond ging ik met een vriendin uit eten die ik al meer dan een half jaar niet gezien had. We zouden Thais gaan eten (jawel het was een behoorlijk Thais weekend geworden na het grand Thai festival en het bezoek aan Chao Phraya op zaterdag). We zouden bij Souvarnaphum gaan eten maar toen we elkaar 's middags op de chat spraken werd dat veranderd in haar momenteel favoriete Thai, Thai from sky in Amstelveen.

Ik pikte haar om half zeven op en nog geen kwartier later stonden we voor de deur bij Thai from sky. Het is een groot restaurant met ruim honderd zitplaatsen maar het was er akelig stil. Gelukkig was de oorzaak niet de kwaliteit van het eten want dat was prima. Ik liet mijn vriendin alles bestellen, dit is kennelijk een trend als ik met vrouwen bij Thaise restaurants eet. Dat betekende dat we als voorgerecht met de schotel met diverse Thaise hapjes begonnen. In dit geval de kipsaté, een vegetarische loempia, een loempia met kip en een viskoekje. Alles was even prima, niets op aan te merken zoals dat heet. De hoofdgerechten werden de kip met cashewnoten en de Massaman Nua, een milde curry met aardappelen en koe. Normaliter eet ik zelf wat pittiger maar beide gerechten waren erg lekker. De avond was erg gezellig en we besloten dan ook niet meer zo lang te wachten om een volgende afspraak te maken. De daad bij het woord voegend maakten we dan ook ter plekke een vervolg afspraak en wel binnen de twee weken, net voordat ik met vakantie naar Lissabon vertrek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten