zaterdag 7 juli 2012

Co-maker

We hadden de afgelopen periode wederom een viertal studenten binnen gehad voor een co-maker. Dit is een stage opdracht die twintig weken duurt en waarin zij als een projectgroep een product moeten opleveren na die periode. Weliswaar hadden zij op een andere afdeling gewerkt maat omdat zij met Agile (Scrumm om precies te zijn) als project methodiek werkten had ik er zijdelings toch mee te maken gehad.

Ik had de groep geholpen met ten eerste een uitleg van de scrumm methodiek en ze daarna begeleid in het toepassen van de methodiek in hun project. Dat betekende dat ik in de opstart fase flink betrokken was geweest bij de groep maar toen alles begon te lopen had ik niet veel meer met ze te maken. Ik was dan ook erg verbaasd om er achter te komen dat die twintig weken alweer voorbij gevlogen waren. De reden dat ik er achter kwam was dat ik een uitnodiging kreeg voor de afscheidsborrel in onze vaste stek Grand café de havenkom. Om vijf uur begaf ik me dan ook naar het café waar het merendeel van de aanwezigen al buiten in het zonnetje zat. Onder het genot van een Hoegaarden van de tap was het een gezellig afscheid van de groep. Ze waren tevreden over de tijd die ze bij ons doorgebracht hadden maar nog tevredener over de 7½ die hun co-maker had opgeleverd. Het was wederom een leuke periode en ik ben benieuwd of ik de komende tijd met nog meer studenten groepen in aanraking kom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten