woensdag 11 juli 2012

Chao Phraya

Na het verlaten van het beursplein was onze eerste halte het elfde gebod. Het was een prachtige dag en we zetten ons dan ook neder op het terras om onder het genot van een koel biertje, kriek voor haar, Leffe voor mij, gezellig bij te praten. Daarna was het tijd om te gaan eten en de keus was erg simpel. Samen met haar is het bijna altijd Thais en gezien het mooie weer wilden we uiteraard buiten eten. Dan kom je dus automatisch bij Chao Phraya op de nieuwmarkt terecht, aangezien dit het enige Thaise restaurant met terras is.

Na een korte wandeling wisten we het laatste vrije tafeltje buiten te scoren (we waren overduidelijk niet de enigen die van het mooie weer wilden profiteren) en al gauw zat zij in de kaart te neuzen om voor ons te bestellen. De keus viel op kip met cashewnoten, garnalen met Thaise basilicum en inktvis met rode pepers en kousenband. Toen werd het een tijdje erg stil want er genoten van de prima maaltijd. Na afloop kwamen we echter in gesprek met onze buurtjes twee dames uit Hongkong. Aangezien mijn vriendin daar al geweest is en het op mijn lijstje van vakantie bestemmingen staat werden er druk tips uitgewisseld over Hongkong en Amsterdam.

We namen noch koffie, noch een dessert bij Chao Phraya daar een stukje verder op de nieuwmarkt Tofani gevestigd is.Tofani is een echte originele Italiaanse ijssalon waar al het ijs zelfgemaakt is. Normaliter ben ik absoluut niet van de toetjes maar mijn vriendin bleef aandringen dus ik gaf toe en vroeg ook om een ijsje. Terwijl ik, wederom het laatste, tafeltje buiten annexeerde ging zij binnen ijs halen. Ik had gezegd surprise me en dat gebeurde ook. Het eerste bolletje was citroen maar het tweede bleek gember ijs te zijn. Het gember ijs was aardig maar ik vond de citroen toch lekkerder. De eerste spatten van de verwachte regenbui begonnen op dat moment los te komen en we besloten dus huiswaarts te keren na een heerlijke middag en avond met een prachtig weertje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten