maandag 2 juli 2012

EK2012

Nu het EK 2012 voorbij is, is het uiteraard tijd voor een kleine terugblik en bijbehorende conclusie. Zoals elk EK begon het voor mij met de eerste wedstrijd van het Nederlands elftal, dit jaar tegen Denemarken. Alhoewel de voorbereiding ronduit slecht was geweest keken we gewoontegetrouw gezamenlijk in de kroeg, dit jaar was de roode baron ons voetbal café.

Het was niet al te druk tijdens de wedstrijd dus we konden probleemloos zien hoe zwak het Nederlands elftal was. Doordat de volgende twee wedstrijden om kwart voor negen waren en de dag erna telkens een werkdag was keek ik deze thuis. Nu ja kijken, de tv stond aan en ik ging al gauw andere dingen doen want het was net zo droevig als tegen Denemarken. Duitsland tegen Griekenland was de volgende kroeg wedstrijd. Niet omdat we afgesproken hadden maar omdat deze op de vrijdagavond stapavond viel. Thuis keek ik tussendoor bijna niets. Pas bij de beide halve finales keek ik. wederom thuis, weer naar deze wedstrijden.

Voor de finale spraken we echter weer af om deze gezamenlijk in de kroeg te gaan kijken, dus de zondagavond was de tweede (en laatste) echte ouderwetse voetbal avond van deze editie van het EK. De eindconclusie is dat ik nog nooit zo weinig minuten van een EK gezien heb, zowel in de kroeg als thuis. Was het niet spannend, genoeg, kwam het omdat Nederland zo snel uitgeschakeld was of begin ik mijn interesse in voetbal te verliezen? Ik weet het (nog) niet maar we gaan over 2 jaar bij de WK zien of ik wederom zo weinig ga kijken of dat de trend doorbroken gaat worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten