maandag 16 juli 2012

Lissabon

Castelo de Sao Jorge
Het is minder dan een week voor ons vertrek naar Portugal en ik heb er nu al heel veel zin in. Deze vakantie zijn er door mij geen uitgebreide plannen gemaakt van things to do, places to go, things to buy en food to eat maar er zijn toch wel een aantal dingen die op het lijstje terecht zijn gekomen. In willekeurige volgorde zijn dat

  1. Een rit met de historische tram 28 door de stad
  2. Het kopen van een koelkastmagneet
  3. Een bezoek aan het kasteel van Sint Joris.
  4. De wijken Belem, Bairro Alto, Alfama en Baixa 
  5. Een diner in een fado restaurant
  6. De brug over de rivier de Taag
  7. De lift die de bovenstad met de benedenstad verbind
  8. Een boottocht over de Taag
  9. Het Jezus beeld
  10. Een avond in een tapas bar
  11. Winkelen in Armazens do Chiado
Hier zal dan nog de lijst bijkomen die mijn reisgenoot aan het opstellen is (hij heeft een andere reisgids dank ik). Kortom meer dan genoeg te doen om ons verblijf in Lissabon aangenaam door te komen. Nu alleen nog de verkorte cursus Portugees voor beginners en ik ben er helemaal klaar voor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten