maandag 23 juli 2012

Ontbijt

De rij voor het ontbijt
Na een voor mij prima verlopen nachtrust, en een traditioneel  veel mindere nachtrust voor René werd ik na rond kwart over 9 wakker. René was, ook normaal, uiteraard al eerder wakker en was in de badkamer toen ik er uit kwam.

Na een vlotte douche en de andere ochtend rituelen was het tijd om naar beneden te gaan, het ontbijt was tenslotte al om half elf afgelopen. Toen wij beneden aankwamen zag ik een, voor mij, unieke gebeurtenis, er stond een rij voor de ontbijtzaal. Gelukkig zat er redelijk schot in en al gauw stonden we vooraan de rij. Met een vriendelijk Buena dia werden we begroet. De tafeltjes voor twee bleken echter te zeer in trek te zijn en dus werd er een viertje in twee tweetjes veranderd. We werden netjes naar ons tafeltje begeleid en konden vervolgens voor ons zelf gaan zorgen.

Na een korte verkenningsronde zag ik dat we niets tekort zouden komen. Net zoals altijd bij hotel ontbijten besloot ik te startten met een snee witbrood met bacon, een worstje en scrambled eggs. Ter compensatie uiteraard met een vers sapje erbij. De keuze was ruim en ik besloot avontuurlijk te zijn en ging voor een wortelsap. Een tip, het is niet vies maar verwacht geen wonderen. Terwijl René op jacht ging voor zijn standaard ontbijt (jus d'orange, croissant, brood en broodje met ham en kaas) kwam de dame met de koffie. Zij had twee kannen dus ik dacht dat is koffie voor mij en thee voor René. Niets was minder waar want de ene kan bevatte inderdaad koffie, de andere echter melk. Gelukkig ging ik voor zwarte koffie want anders had ik er een forse sloot melk in gekregen. Voor Ren;e kwam er even later een kannetje thee. Alles ging schoon op dus was het tijd voor ronde twee. Deze keer allebei een schaaltje met vers fruit en ik deze keer een vers perzik sapje, René nam wederom een jus d'orange en we waren klaar voor de eerste volle dag Lissabon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten