maandag 30 juli 2012

Bezochte Amerikaanse staten

Tijdens de afgelopen Amerika vakantie kwam er op een gegeven ogenblik een discussie naar boven over hoeveel staten wij bezocht hadden in al die jaren die wij naar Amerika waren geweest. De discussie ging over zaken als telt een staat mee als je alleen op het vliegveld bent (Michigan bijvoorbeeld) geweest en wat als je alleen door een staat heen gereden bent (zoals Delaware tijdens onze 2009 vakantie).

Het hield ons wel bezig en Simon ging zelfs zover om op zijn iPad een lijstje aan te leggen met de door ons bezochte staten. Dat was natuurlijk wel een moeilijke vergelijking aangezien dit pas de derde keer was dat we met zijn vieren naar Amerika gingen, terwijl dit voor mij bijvoorbeeld mijn achtste trip naar Amerika was.

Het hield mij zelfs in zoverre bezig dat ik toen we thuis waren een eigen lijstje ging maken met door mij bezochte (en doorgereden en in gelande) staten. Ik kwam een stuk hoger uit dan ik verwachtte want ik bleek al in in 22 staten voet (of wiel) aan de grond gezet te hebben. Vervolgens zocht ik een manier om dat in beeld te brengen en al gauw vond ik een website waar je je eigen kleur gerelateerde map van Amerika kon samenstellen. Het resultaat zie je hiernaast (klik op het plaatje voor een groter beeld) en ik heb het ook op de derde pagina van mijn blog toegevoegd zodat de tekening altijd op te roepen is. Ik denk niet dat ik ooit alle staten zal bezoeken maar ik ben benieuwd wat hier in de loop der jaren nog bij gaat komen.

1 opmerking: