donderdag 5 juli 2012

Igoogle

Als ik mijn pc opstart is een van de eerste dingen die geladen wordt mijn favoriete internetbrowser Chrome van Google. De pagina die dan meteen opgestart wordt is mijn persoonlijke iGoogle pagina met daarin de gadgets die ik veel gebruik (Gmail, Agenda en dergelijke), RSS feeds naar de blogs die ik volg en mijn lijst met bookmarks.

Toen ik de browser vandaag opstarte zag ik bovenaan in beeld een boodschap staab. Wat blijkt Google gaat ook met iGoogle stoppen. De zoekmachine gigant is zijn aanbod aan het stroomlijnen en iGoogle is een van de slachtoffers. Dat betekent dat ik naar iets anders moet gaan uitzien om een persoonlijke startpagina te houden die werkt op elke computer waar ik op aanlog zonder dat ik daar iets voor hoef in te stellen. Gelukkig heb ik daar wel even de tijd voor want Google doet zijn aankondigen altijd zeer tijdig. iGoogle gaat namelijk stoppen op 1 november 2013 en dat betekent dat ik nog bijna zestien maanden de tijd heb om een opvolger te vinden.

1 opmerking: