maandag 23 juli 2012

Lissabon

Na een relaxte vlucht van drie uur (en virtueel twee uur want Portugal loopt een uurtje achter) landden we onder luid geklap, ik haat charter vluchten, op het vliegveld van Lissabon. Ik had mij onderweg prima vermaakt met mijn Nook en het laatste Honor Harrington boek dus de tijd was voorbij gevlogen.

Na een flink stuk taxi'en konde wij eindelijk uitstappen. Hier bleek dat Faro geen al te modern vliegveld was want er werd een trap tegen het vliegtuig aangereden waarop we het vliegtuig konden verlaten. Vervolgens gingen we met de bus naar de terminal.

Het was een kleine terminal maar het was even twijfelen over de juiste bagageband. Zowel band vijf als band 8 hadden een vlucht uit Amsterdam staan maar vijf was onze band. Het enige nadeel, acht begon bagae uit te spugen en vijf stond compleet stil. Terwijl wij wachtten tot vijf aan de slag ging kwam er een karretje naast ons staan dat koffie, water, bier, fris en fruit(sapjes) verkocht. Een bestelling van een cola light en een water later zaten wij het vochtverlies aan te vullen. De prijzen beloven nog wat want het water was 1.45 en de cola 2.30. Bier was trouwens met 2.15 goedkoper dan fris dat gaat nog wat beloven. Even later ging ook band vijf lopen en kon ik mijn tas er af plukken. Het was tijd om naar de stad te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten