donderdag 19 juli 2012

De kleine beurt

Mijn Toyota Prius mocht weg voor een onderhoudsbeurt en dus keek ik waar de dichtstbijzijnde Toyota garage zich bevond. Welnu dat bleek op tien minuten van mijn werk te zijn en na een telefoontje kon ik een afspraak maken. Eerst een kleine teleurstelling (er bleek geen landelijke registratie te zijn, gegevens waren alleen bij de dealer bekend, gelukkig bleek dit deze garage te zijn.

Daarna waren er echter alleen maar prettige verrassingen. Waar ik bij mijn vorige auto, de Skoda  Octavia gewend was mijn auto om 9 uur 's ochtends af te geven en om 5 uur 's middags weer op te halen kon ik hier een afspraak voor een tijdstip maken. (Toyota is niet voor niets de uitvinder van Lean en Just in Time bleek hier maar weer eens.) Daarnaast werd mij de keuze geboden om een vervangende auto te krijgen of voor het uur dat de beurt duurde daar ter plekke te verblijven. De garage bleek een van de basis behoeften te vervullen die ook Hooters bood er was namelijk wifi.

Bij binnenkomst werd om mijn naam gevraagd en niet om mijn kenteken, ook een van de kleine dingen die goede service betekent. Ik settelde mij dan ook aan de grote tafel met mijn laptop en nam een kop koffie en ging aan de slag. Nog geen uur naar binnenkomst kwam iemand naar mij toelopen en kreeg ik mijn autosleutels weer terug. Met een welgemeend bedankt en tot ziens stapte ik dan ook mijn auto in waar zelfs de vooruit schoon gemaakt bleek te zijn. Een prima ervaring moet ik zeggen en ik ben nu dan ook al fan van de service van Toyota..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten