woensdag 21 oktober 2009

(Tales of) Monkey Island


Een van mijn hobby’s waar ik weinig tijd voor heb is het spelen van computer spelletjes in het algemeen en adventure games in het bijzonder. Zoals in een eerdere post al vermeld behoorden in vroegere dagen de spellen van Lucasarts tot mijn favorieten en dan in het bijzonder de Indiana Jones en de Monkey island games. Deze tijden zijn echter al lang voorbij want dit soort spellen is niet meer zo populair. Het gaat tegenwoordig voornamelijk om FPS (first person shooter) games of om online role playing games met World of Warcraft toch wel als meest bekende exponent.

Tot mijn grote vreugde zijn er echter meer mensen die het oldskool gevoel van de oude games een warm hart toedragen want via Steam kunnen de originele Lucasarts games gekocht worden in een versie die op moderne computers speelbaar zijn. Voor €9 kun je bevoordeeld beide Indiana Jones games, Loom en The Dig kopen. Dat is slechts €2.25 per stuk. Maar nog mooier, het bedrijf Telltale games maakt een nieuwe Monkey Island game die in episodes uitgegeven wordt. Inmiddels zijn de eerste 3 delen verschenen en deze zijn ook via Steam aan te schaffen. Ik weet wat ik ga doen in mijn eerstkomende vrije weekend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten