donderdag 8 oktober 2009

De Indonees

Als ik geen zin heb om te koken bel ik niet naar de pizzalijn, de shoarmalijn of welke afhaalservice dan ook. Tevens breng ik geen bezoek aan de Febo, de McDonald’s of andere vette kledder tenten maar ga liever uit eten bij een restaurant. Als ik echter daar ook geen zin in, of tijd voor, heb dan haal ik (in tegenstelling tot laat ik bezorgen) wat. 9 van de 10 keer is dat Aziatisch eten, denk aan keukens als Chinees, Thai, en Indonesisch. Met stip op 1 staat uiteraard Suvarnaphum, reeds eerder genoemd in een blogpost.

Vandaag had ik weinig tijd om te koken en besloot een hapje te gaan halen bij een van de betere toko’s in Amsterdam, Asian Delight. De toko ligt in het hart van winkelcentrum Osdorp, de Shoperade. Het is altijd een probleem als je voor de mooie uitstalling staat om je keuze te maken want alles is even lekker. Of het nu gaat om de rendang, de ajam rica (of een van de vele andere varianten) het is allemaal top, Deze keer gekozen voor bruine mie, rendang (toch mijn persoonlijke favoriet bij een Indonesisch restaurant), saté, kip in zwarte peper saus en uiteraard atjar, boontjes en wat andere gezonde zaken. En, hoe niet verrassend, het was weer smullen geblazen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten