vrijdag 23 oktober 2009

Butterfly Thai café


Het is weer tijd voor een episode van de (hopelijk) never ending story donderdagavond stapavond. Deze maal was mijn vaste maatje niet aanwezig daar hij met vrouw en dochter een paar dagen in Barcelona vertoefde (een van de opties voor mijn komende stedentrip). Daarom met iemand anders afgesproken om als start van de avond een hapje te gaan eten op een plek waar wij beiden vaker zijn geweest maar nog nooit eerder gegeten hadden, het Butterfly Thai café. Iedereen had ons van te voren al verteld dat hier een erg goede kok in de keuken stond dus wij waren benieuwd.

Ik was als eerste aanwezig en vond een aantal bekenden die daar of aan de koffie zaten na de maaltijd of wat aan het drinken waren. Met iemand in gesprek rakende, kreeg ik wederom te horen dat de kok erg goed was en dat mij een prettige verrassing te wachten stond.

Welnu toen mijn tafelgenoot arriveerde was ik er helemaal klaar voor en gingen wij de kaart bestuderen. De keuze voor het voorgerecht was snel gemaakt (de combi van saté, viskoekje, spring roll en gefrituurde garnaal) maar het hoofdgerecht werd moeilijker. Toen onze serveerster dan ook kwam kijken hoe het met de voortgang ging besloten we haar maar te vragen wat de beste keuze was. Op de vraag wat vinden jullie lekker, kreeg ze als antwoord kip, waarbij zij dus uiteraard een bepaald kip gerecht adviseerde en maakt niet uit. Hierbij kreeg ik vis in oestersaus aanbevolen en ik moet zeggen, de keus was top. Ik heb prima gegeten en kan de keuken aan iedereen aanbevelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten