donderdag 2 mei 2013

Koninginnendag

De koningswup van Albert Heijn
Na een rustige koninginnennacht was het tijd voor Koninginnedag. Vertrekpunt zou wederom café de Zon zijn en de start zou in de namiddag zijn. Overdag was ik druk bezig met het opruimen van de vakantie spullen en het selecteren van de foto's om op Facebook etc. te plaatsen dus ik vertrok tegen drie uur naar het centrum. Dankzij wat overstappen met de metro kwam ik netjes op tijd op de nieuwmarkt, waar het trouwens niet echt druk was, naar de zon. Ik trof hier vier medestanders van gisteren en een nieuwe deelneemster, de rest had het kennelijk wel gehad. Na de aankomst van nog een persoon was het wel gebeurd en bleef het bij dit gezelschap. Toen we vertrokken om naar de hartjes te gaan kwamen we nog wat anderen tegen en een gedeelte ging naar de hartjes, terwijl ik met enkele anderen eerst naar de royal taste vertrok. Wederom viel het op dat het niet al te druk op straat was en dat er weinig tot geen bandjes te zien en te horen waren. Alleen bij de old sailor stonden de boxen wagenwijd open en was er een menigte op de straat maar verder was het erg rustig.

Aangezien het bij de royal taste ook nogal gezapig was kwam even later toch iedereen in de hartjes bij elkaar waar het drukker en erg gezellig was. Dit was ook de plek waar we het langst gebleven zijn op de hele dag en na een laatste tussenstop in de Mekhong river ging ik richting huis want de volgende dag was tenslotte gewoon een werkdag. Het was een gezellige dag geweest in goed gezelschap maar ik heb niet echt het idee van Koninginnedag gehad. Misschien door gebrek aan muziek en mensenmassa's en misschien omdat dit de eerste keer in jaren was dat we niet in de roode baron waren maar het echte Koninginnedag gevoel was afwezig. Volgend jaar beter zullen we maar zeggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten