vrijdag 24 mei 2013

Amerika 2013 een retrospectief

Ik achter het stuur van onze caddy.
Inmiddels ben ik alweer een paar dagen thuis en helaas gewend aan het slechte weer dat ons teistert maar gelukkig word ik nog warm van de herinneringen aan onze Texas vakantie. De hoogste tijd dus om een terugblik te geven op tien fantastische dagen.

Steden:
We zijn deze keer in zes steden geweest en er is geen enkele twijfel wat de topper was. Austin heeft echt alles van foodtrucks via BBQ's tot honkytonks. Het motto van de stad is Keep Austin weird en dat hebben we gedaan. Als je maar één stad in Texas kunt bezoeken dan is het Austin.

Vervoer:
We hebben gevlogen en gevaren, zijn met een trolley bus geweest en Dennis heeft zelfs op een koe gezeten maar op het gebied van vervoer was er maar één winnaar en dat was onze 2013 Cadillac XTS, mijn droomauto die ik al sinds 1993 (een ander type uiteraard) heb willen rijden en deze keer was het dan zover. Hij stelde in geen enkel opzicht teleur en wederom een droom vervuld!


Onze beer goddess
Muziek:
Deze keer hebben we op twee plekken naar muziek geluisterd en ook hier was Austin de winnaar met een bezoek aan de honkytonks van Sixth street. Misschien was Deep Ellum in Dallas ook wel goed geweest maar daar zijn we door de tornado niet terecht gekomen. In Fort Worth zijn we wel weggeweest maar dat haalde het niet bij de Austin experience

Eten en drinken:
Hier hebben we naast traditionals als Hooters en Fogo de Chao enkele nieuwe ontdekkingen gedaan. Een keten als Twin Peaks werd voor het eerst bezocht en Franklin´s BBQ was inderdaad de beste BBQ van Austin. Winnaar in deze categorie was voor mij echter de flying saucer, een biercafé met een heerlijke relaxte sfeer en fantastische bediening.

Sport:
Dit jaar werd er niet één maar werden er twee MLB games bezocht. De Houston Astro´s was leuk om te zien maar ik was moe van de reis en we hebben het einde van de wedstrijd niet gered. De Texas Rangers was daarentegen top, vol stadion en een heerlijke wedstrijd. Buitenbeetje in deze categorie was het bezoek aan het stadion van de Dallas Cowboys, geen sportwedstrijd maar wel een indrukwekkend bezoek.

Het motto van de 1e president van de republiek Texas
Shoppen:
Deze keer hebben we ons ingehouden. Twee outlet centra die tegenover elkaar lagen was eigenlijk alles. Het op de eerste dag ingeplande bezoek aan Katy Mills ging niet door wegens uitlopen van het bezoek aan NASA en de comic shop viel zwaar tegen. Toch werd er flink gescoord, voornamelijk bij de Tommys zowel Bahame als Hillfiger deden het goed.

Hotels:
Dit jaar sliepen we in budget hotles twee maal een La Quinta en een maal een Day´s Inn. De laatste was duidelijk het minste maar ook het goedkoopste. Ik heb overal prima geslapen dus dat was geen probleem. Winaar was toch het La Quinta in Dallas. Dit had drie sterren (een meer dan de twee anderen) en hier hebben we nog gebruik van de pool en de jacuzzi gemaakt. Geen klachten op hotelgebied van mij.

Kunst, geschiedenis en cultuur en uiteraard kitsch:
We hebben dit jaar erg veel gezien en gedaan. We bezochten meerdere musea waarvan zowel NASA als Kennedy een hoop indruk op me maakten. De eerste omdat ik als tiener de maanlanding heb meegemaakt, de tweede door de opzet van het museum en hoe je meegenomen wordt naar de tijdsperiode van de moord op Kennedy. In de kitsch categorie viel toch wel het bezoek aan de rodeo, alhoewel ik hier heel erg van genoten heb. Verder hebben we heel veel over de historie van Texas geleerd, door onder andere een bezoek aan de alamo. Hoogtepunt was toch wel dat we door Cecil Bell jr. lid van de 2e kamer van Texas meegenomen werden in de raadszaal door de afzetting heen en even op zijn stoel mochten zitten en plaats mochten nemen achter de tafel van de voorzitter.

Kortom de trip van de boys in 2013 was wederom een topper (met dank aan de matties Dennis en Simon) en ik kijk nu al uit naar de 2014 editie.

1 opmerking:

  1. Als aanvulling:
    1. De La Quinta in Austin had drie sterren ipv de La Quinta in Dallas
    2. De Cadillac bleek ook onder water te kunnen rijden, toen we tijdens de outskirts van de tornado een boeggolf over de auto heen krijgen, daar hadden we de Duck Tours dus niet voor nodig.

    BeantwoordenVerwijderen