zaterdag 4 mei 2013

Chocoase

Het dessert, de chocolade fondue
Vrijdagavond was ik met een goede vriendin uit eten en aangezien we deze keer geen Groupon aanbieding hadden deden we het met een door haar gewonnen veiling op vakantieveilingen. Onze bestemming was Chocoase in Haarlem en daar dook de eerste uitdaging op want het adres bleek niet in mijn navigatie systeem te vinden. Gelukkig deed Google maps op haar iPhone het een stuk beter en zo kwamen we toch nog op onze bestemming aan.

Chocoase bleek op het voormalige Droste terrein te liggen en vanuit het restaurant hadden we een prachtig uitzicht op de Spaarne. Onze aanbieding bleek voor een 3 gangen keuze menu te zijn waar er bij elke gang keuze was uit vier gerechten. Vooraf voor haar de carpaccio en voor mij de sashimi van zalm en tonijn en beide gerechten smaakten uitstekend. Onze serveerster was daarentegen een stuk minder uitstekend. Niet geïnteresseerd, erg problematisch met de thee voor mijn vriendin en eigenlijk ronduit sacherijnig. De volgende uitdaging kwam bij het hoofdgerecht. Nadat wij het voorgerecht op hadden kwam ze vertellen dat de keuze van mijn vriendin (het vegetarische gerecht) niet meer te krijgen was. Dit alles zonder enig spoortje van sorry of wat dan ook. Daardoor zaten wij beide als hoofdgerecht aan de diamanthaas (wederom niets op aan te merken. Na had ik geen keuze. Alhoewel er een kaasplankje op de menukaart stond had mijn vriendin haar ogen laten vallen op de chocolade fondue en deze was voor 2 personen. Zo zat ik dan aan een bolletje (lekker) ijs dat ik opgegeten heb, twee lange vingers die ik heb laten staan en een bakje fruit waar ik wat stukjes uit genomen heb maar dan zonder chocolade. Die chocolade vond echter een erg goede bestemming bij mijn vriendin die het pannetje zo'n beetje tot op de bodem leeg schraapte. Huiswijnen (ik had wit bij de vis en rood bij het vlees) en de koffie waren ook prima in orde en als ze een andere serveerster aannemen kan ik deze zaak van harte bij iedereen aanbevelen maar nu zou ik hem overslaan tenzij je gesteld bent op een niet heel vriendelijke serveerster.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten