woensdag 22 mei 2013

De eerste dag weer thuis

Blik op de gracht vanuit de butterfly
Nadat Dennis en Ans mij thuis afgezet hadden was het tijd om de tassen uit te pakken en de boel weer op orde te brengen. Vervolgens ging ik naar bed en zette de wekker op twee uur in de middag zodat ik en wat broodnodige rust kreeg en hopelijk op een normale tijd weer naar bed kon zodat ik binnen een dag over mijn jetlag heen zou zijn. Ik stond redelijk uitgerust weer op om twee uur en ging verder met opruimen. Op een gegeven ogenblik kwam er bericht van een van de twee vrienden die mij van tips had voorzien over onze Texas trip. Op zijn vraag of ik zin had om vanavond de stad in te gaan antwoordde ik bevestigend en we spraken af om om zeven uur een hapje te gaan eten bij de Butterfly. Toen ik mijn huis verliet op weg naar de butterfly was het eerste dat mij opviel het weer. Het was ronduit koud en dat was ik niet gewend na tien dagen Texas. Zelfs bij de tornado die wij meegemaakt hadden was de temperatuur nog steeds een graad of dertig en dat was in Amsterdam toch echt wel anders. maar goed dan de jas maar dichrdoen en de weg naar het centrum inslaan.

Even later zaten we dan ook gezellig achter een biertje in de Butterfly te praten over de afgelopen week in Texas en wat ik er allemaal van vond. Gezamenlijk besloten we toch wel dat de flying saucer de beste plek was (alhoewel ik die in Austin had gezien en hij die in Fort Worth). Daarna was het tijd om een hapje te gaan eten en net zoals de vorige keer lieten we de bediening voor ons beslissen met als enige opmerking dat het best wat pittiger mocht dan de vorige keer. We kregen een goed pittig rundgerecht in rode curry en een wat milder kipgerecht. Beide prima van smaak en wederom een geslaagde maaltijd in de Butetrfly. Even later kwamen er ook nog twee vriendinnen langs en dronken we gezamenlijk nog een drankje. Vervolgens besloten we de avond in de Mekhong af te sluiten voordat ik huiswaarts keerde. Hopelijk ben ik hiermee in een keer van mijn jetlag af maar dat zal de rest van de week leren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten