zondag 1 januari 2012

Oudjaarsdag

Aangezien ik dit stukje op nieuwjaarsdag schrijf beginnen we maar met de allerbeste wensen voor alle blog lezers en moge jullie slechtste dag van 2012 beter zijn dan jullie beste dag uit 2011. Qua blog wensen blijf ik zelf bescheiden. Het doel is om de 25 geregistreerde volgers te halen voor 2012. Geen al te hoog target daar we nu op de 23 zitten en ik op slechte dagen tussen de vijftig en zestig hits per dag zit en op goede dagen zelfs boven de honderd hits per dag. Dus dat moet te doen zijn.

Terug naar de titel van dit stukje. Oudjaar was rustig op gang komen daar ik de dag ervoor, op onze reguliere vrijdagavond stapavond al diep in de nacht (of eigenlijk vroeg in de ochtend thuisgekomen was). Na koffie (de Nespresso variatiions chocola is in tegenstelling tot de andere twee best wel ok) en sultana hobbelde de middag rustig voort tot het tijd was om naar mijn ouders te gaan. Oudjaar is namelijk ook de verjaardag van mijn vader en dus daarom dubbel feest. De rest van de familie was er al en ik zette mij rustig neder. Als verjaardagscadeau nodigde ik mijn ouders uit voor een lunch bij een restaurant dat ik al lang wenste te bezoeken, Anna. Verder ging het gesprek (het is een vast onderwerp bij ons) o.a. over vakanties en mijn ouders zijn druk in mijn voetstappen aan het treden Na Dublin dit afgelopen jaar staat Berlijn als volgende bestemming op de lijst.

Voor de maaltijd stond deze keer niet alleen de fameuze zalm salade van mijn vader op tafel maar hij had ook een mooie salade niçoise geprepareerd. Beide vonden gretig aftrek waar bij (voor in ieder geval) mijn zusje en mijzelf de niçoise de winnaar was. Tenslotte namen wij met een glas champagne afscheid van elkaar om ieder op zijn of haar wijze de jaarwisseling te gaan vieren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten