donderdag 12 januari 2012

De uitweg

Van de week reed ik terug van mijn werk naar huis maar toen ik mijn wijk in wilde rijden was deze afgezet door de politie i.v.m. een ongeluk. Geen probleem dan rijden we een stukje om en gaan de wijk via de andere ingang binnen. Dat stukje om leidde langs de locatie van eetcafé de uitweg maar die bleek er niet meer te zijn. Dat riep uiteraard wat herinneringen aan vroeger op, die ik hier met je ga delen.

Ik kwam hier vroeger regelmatig met o.a. Dennis om van een prima biefstukje met verse groenten en uitstekende aardappeltjes met o.a. spekjes te genieten. Niet extra speciaals maar gewoon erg lekker. Het was een echte Amsterdamse bruine kroeg met biljart en André Hazes en andere grootheden van het genre schalden je tegemoet. De laatste keer dat we er waren bleek de zaak overgenomen te zijn door nieuwe eigenaren en kennelijk misten we iets. Want ondanks onze afscheidskreet van je gaat ons vaker zien zijn we er nooit meer teruggekomen. Kennelijk waren we de enigen niet want anders begrijp ik niet dat de uitweg niet meer bestaat. Ah, zoals dat zo mooi heet, we hebben de herinneringen nog.

1 opmerking: