zondag 29 januari 2012

Rijsttafel

Zaterdag waren wij met zijn allen bij mijn ouders. Mijn moeder weet dat de beste manier om haar kinderen en kleinkinderen te lokken is om een diner door mijn vader te laten bereiden dus wij zaten weer gezamenlijk aan de dis.

De afspraak was gemaakt de laatste keer dat ik bij mijn ouders was en via de chat functie van Wordfeud had mijn zwager doorgegeven dat hij wat lekkers wou eten. Op de wedervraag of bami goed was kwam een bevestigend signaal dus stond de rijsttafel du papa op ons te wachten. Deze bestond uit bami, ei, kipsaté, varkenshaas saté, uitjes, augurk, kroepoek, sambal, ketjap, gedroogde uien, serundeng en prei. Dit begeleid door een biertje of een witte wijn voor de liefhebber. Voor mijn neefje was er brood met frikadellen, alhoewel er waren viandellen meegenomen en die vielen minder in de smaak. Na een viandel schakelde hij toch maar over op eeen broodje hageslag, dat beviel hem beter.

Na het eten gingen wij voor koffie met lekkers weer op de bank zitten en werd er een tv programma voor mijn neefje opgezet, Wat als? Duidelijk een serie waar men hoge verwachtingen van had want hij werd op prime time op zaterdag uitgezonden. Alhoewel mijn neefje lag te schaterlachen kon er slechts een keer een flauw glimlach bij mij af. Dat was toen ze facebook en de +1 naar een middeleeuws scenario hadden verplaatst. Voor de rest een aaneenschakeling van flauwe grappen waarvan de clou al zichtbaar was voor de sketch begonnen was. Al met al een plezierige avond en ik heb wederom geleerd dat ik erg weinig mis aan de huidige tv programma's. Ik houd het wel bij nieuws en sport en een gedownloade film of serie.

1 opmerking:

  1. Jou neefje is een echte lekkerbek, dat kun je hier zonder problemen uit lezen

    BeantwoordenVerwijderen