zondag 15 januari 2012

Call me

Een van de vaste onderdelen van de muziek quiz waar wij aan deelnemen is de weekend quiz. Hierbij hoor je negen verschillende fragmenten die volgens een thema bij elkaar horen. Aan de luisteraar uiteraard de opdracht om de negen verschillende fragmenten te herkennen. Een vaker terugkerend thema is het jaartal. Er wordt dan een jaartal genoemd en alle fragmenten komen uit dat jaar. Deze keer was het thema dan ook het jaar 1987.

Uiteraard weten we (bijna) nooit alle nummers en dan worden er hulplijnen ingezet. Een van die hulplijnen is de Google zoek machine en een andere is de site met de top 40 jaar lijsten. Deze site toont per jaar elk nummer dat in de top 40 heeft gestaan. Met een jaartallen vraag gaan we altijd meteen naar deze site en kijken dan of we iets zien waardoor we een van de fragmenten kunnen herkennen. Door de lijst bladerend kwam ik het nummer boys van Sabrina tegen en dat bracht wat herinneringen terug. Niet naar het nummer maar wel naar de videoclip. Hierdoor besloot ik wat te googelen en de dame is nog steeds actief. Zo nam ze in 2010 nog een duet op met Samantha Fox, het was een cover van het Blondie nummer Call me. Dat moest ik uiteraard zien want ook Samantha Fox riep warme herinneringen bij mij op. Zowel van haar videoclips als van het commodore 64 spel Samantha Fox strippoker. Voeg daar de cover van een Blondie nummer aan toe en je begrijpt dat ik de clip moest zien.

De vraag was het een toppertje is makkelijk te beantwoorden, uiteraard niet, maar de dames zien er allebei nog erg goed uit en ik heb dan ook genoten van de nog geen vier minuten die de clip duurt. Voor de liefhebbers zou ik zo zeggen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten