maandag 16 januari 2012

Spätburgunder

Enige tijd geleden gaf ik samen met een aantal collega's een feestje vanwege ons jubileum. In mijn geval ging het zelfs om mijn vijfentwintig jarig jubileum bij de zaak, (waar kom je tegenwoordig nog aan dat soort dienstjaren).

Zoals destijds al vermeld was het een erg geslaagd feest en iedereen ging dan ook tevreden naar huis. Ondanks dat we aangegeven hadden dat we geen cadeaus of andere zaken hoefden ging ik niet met lege handen naar huis. Twee van de mensen uit mijn team hadden toch een cadeau meegenomen en ik vond dat wel ontzettend aardig van mij. Om de een of andere reden (ik heb geen idee waarom) hadden beiden voor drank gekozen. De een voor een mooie set van Grimbergen (vermomd als boek), de ander voor een Duiste wijn waar ik nog nooit gehoord van had, de Spätburgunder.

Zijn vrouw komt uit Duitsland en elke keer als ze bij zijn schoonfamilie op bezoek zijn geweest nemen ze een flink aantal flessen mee en dan met name diegene die plaatselijk gebotteld worden en niet op de grote markt (en zeker niet voor de export) beschikbaar komen. Gisteren stond er rood vlees op het menu en ik besloot dat het tijd was om de wijn te proberen. Nu begrijp ik dat deze niet in de export komt want het was een verdomd lekkere wijn. Ik denk dat ik maar ga vragen of hij bij zijn volgende trip naar Duitsland wat extra flesjes mee kan nemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten