zondag 8 januari 2012

Amsterdam heavy

Ik sta de laatste tijd veel films te downloaden die normaliter absoluut niet in mijn download lijstje voor zouden komen. Na Sint (dat een scene had in mijn stamkroeg de roode baron) en Bangkok knock-out dat zich, hoe onverwacht, afspeelde in Bangkok, werd deze keer Amsterdam heavy in de download gezet. Een actie film in mijn eigen stad opgenomen was toch wel het kijken waard.

Waar ik aan zowel Sint als Bangkok knock-out een prettige avond overgehouden heb en beide films kan aanbevelen kan ik dat absoluut niet voor Amsterdam heavy. Nu had de 2.6 die de film kreeg op imdb al een duidelijke waarschuwing moeten zijn  maar ik ben een koppig mens.

Zo ging ik er op een avond rustig voor zitten om te kijken wat Amsterdam heavy mij ging brengen. In het begin al meteen een prettig verrassing omdat ook deze film zich voor een klein gedeelte in Bangkok afspeelde maar ook hier was, net zoals in Bangkok knock-out, weinig van de stad te zien. Wat wel goed te zien was, was de Amsterdams binnenstad, en dan met name de wallen en de zeedijk, Toch enkele bekende plekjes voor mij. Dat was echter ook het enige positieve wat ik aan de film kan vermelden. Het acteren was waardeloos, de vecht scènes waren te droevig voor woorden en een enigszins samenhangend plot heb ik niet kunnen ontdekken. Kortom er is maar een advies voor mensen die de gedachte hebben om naar Amsterdam heavy te gaan kijken. Doe het niet, je verspilt namelijk anderhalf uur van je leven.

1 opmerking:

  1. Kijk, dat is nog eens een duidelijk advies. Nu had ik nog nooit van deze film gehoord, dus de kans op downloaden was klein (hoe kom jij aan dit soort marginaal noodzakelijke kennis :-)), maar ik weet nu in ieder geval zeker dat we deze fijn laten gaan :-).

    BeantwoordenVerwijderen