woensdag 25 januari 2012

Ken Ichi

Dat de social media steeds populairder beginnen te worden is een feit. Dat je er steeds meer voordelen uit kunt halen begint zo langzamerhand ook bewaarheid te worden. Zo zag ik een tijdje terug een vriendin inchecken bij een sushi bar met de naam Ken Ichi en tot mijn verbazing bleek deze bij mij in de buurt te zitten. Wat speurwerk op het internet leverde op dat Chinees restaurant Peninsula een nieuwe weg was ingeslagen en voortaan als sushi bar Ken Ichi door het leven ging. Osdorp begint met de dag hipper te worden lijkt het wel.

Uiteraard zette ik Ken Ichi op mijn to do lijstje en gisteravond was het zo ver. Ik besloot op de weg terug van mijn werk een klein stukje om te tijden en sushi te gaan halen. Zoals bij Chinese restaurants moet je voor afhalen via de zij of achteringang naar binnen en het eerste wat ik daar zag was nog steeds de afhaal balie waar je Chinees kon bestellen. Enkele meters verder kon ik echter aan de bar plaatsnemen waar ik mijn sushi kon bestellen. Ik koos voor een sushi box (nummer B op de bestellijst) en een portie sashimi van tonijn, wat mij betreft nog steeds de lekkerste sashimi die er is. In goede traditie werd de vraag die je van de Chinees gewend bent "Sambal bij?" hier veranderd in "Gember bij?" zodat je toch nog een soort binding met het Chinees gevoel hebt.

Thuis aangekomen ging ik er eens goed voor zitten en maakte alles open, pakte een schaaltje om de soja saus in te doen en deze te vermengen met de wasabi en de keuring te starten. Ik moet zeggen er was niets mis met de sushi en de sashimi en ik heb heerlijk gegeten. De kwaliteit is echter minder dan die van Sugoi sushi uit de Jordaan maar de afstand en de parkeer ruimte spreken weer in het voordeel van Ken Ichi. Ik denk dan ook dat ik hier vaker ga terugkomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten