donderdag 26 januari 2012

Donald Duck pockets

Duck pocket collectie
Ik lees al van jongs af aan stripboeken, een hobby die bij de hedendaagse jeugd een stuk minder populair is geworden. Het aantal  stripboeken, strip winkels en strip uitgeverijen neemt zienderogen af en is geen schijntje meer van wat het geweest is. Er is echter een serie van stripverhalen die zich hier niets van aantrekt en dat zijn de Donald Duck pockets waar er inmiddels meer dan 250 van verschenen zijn en die nog steeds met de regelmaat van de klok uitkomen. Begin jaren zeventig kreeg ik al Donald Duck pockets cadeau van mijn ouders en mijn neefje van twaalf doe je geen groter plezier dan hem een Donald Duck pocket cadeau te geven.

Ergens vorig jaar begon ik hem elke keer dat ik hem zag een stapeltje van mijn Duck pockets (die ik uiteraard nog steeds had) te geven. Hij verslond ze achter elkaar en vroeg telkens om nieuwe zodat mijn kast langzaam maar zeker Donald Duck pocket loos begon te worden. Wat schetste mijn verbazing toen ik op een gegeven ogenblik een hele grote tas vol met met mijn Duck pockets terug kreeg van mijn zusje. Ik dacht (wijze les altijd vragen en nooit zo maar aannemen) dat mijn zusje ze niet in huis wilde hebben en stalde de tas in een hoekje van mijn hobby kamer, later gevolgd door een tweede. Toen ik na een paar maanden toch maar vroeg of ze de pockets niet wilde hebben werd daar volmondig ja op geantwoord. Wat bleek, gezien mijn collectie dacht mijn zusje dat ik ze alleen maar uitgeleend had en weer terug wilde hebben terwijl ik ze juist bedoeld had voor de jongste Duck liefhebber in de familie. Wat later kreeg ik de bijgaande foto van mijn neefje met de hartelijk dank voor de pockets. Nu ga ik hem binnenkort wederom verblijden want ik dacht dat ik alle Duck pockets de deur uitgedaan had maar ik vond toch nog een stapeltje tussen enkele andere boeken. Die laatste open gaatjes in de kast moeten nog gedicht worden en dit is de eerste stap.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten