donderdag 5 januari 2012

Garantie

Een Thais kennisje vroeg laatst aan mij of ik haar wilde bellen, We waren elkaar die avond in de kroeg tegen gekomen en ik had beloofd haar dat weekend te bellen. Door de drukte was het er niet van gekomen en toen ik haar een paar weken later weer zag was ze (terecht) nogal boos. Onder het maken van veel excuses beloofde ik haar de volgende dag wederom te bellen.

Door de drukke omstandigheden op mijn werk kwam het er weer niet van maar deze keer stuurde ik haar netjes een sms'je dat ik het druk had. Pro actief nam de dame dan ook een paar dagen later contact op maar ik zat op mijn werk en had het te druk. Ik beloofde haar die avond terug te bellen. Ik was zo langzamerhand aardig nieuwsgierig geworden waar ze het over wilde hebben.

Welnu in het belletje 's avonds kwam het konijn uit de hoed kruipen. Zij wilde een kennisje uit Thailand naar Nederland over halen maar dat gaat tegenwoordig niet meer zo makkelijk. De ind heeft forse eisen om de immigratie te stoppen en dat betekent dat er voor buitenlanders iemand garant moet staan die aan bepaalde inkomenseisen voldoet. Volledig terecht trouwens wat mij betreft. Nu voelde ik ik mij daar niet echt prettig bij en besloot dan ook afwijzend te reageren. Mijn kennisje ondernam nog wat pogingen maar besloot het tenslotte op te geven. No hard feelings zoals dat zo mooi heet, maar wel een nieuwe ervaring voor mij.

1 opmerking: