woensdag 18 januari 2012

Groupon

Als echte Nederlander maak ik uiteraard gebruik van koopjes en een van de manieren om aan koopjes te komen is via Groupon. Je kunt je of via de website opgeven en dan krijg je dagelijks een mail met aanbiedingen of je kunt de app voor iPhone, iPad of Android downloaden en via je telefoon naar de dagelijkse aanbiedingen kijken. Nu was ik nooit een veelvuldig Groupon gebruiker maar de laatste tijd begint daar door een van mijn vrienden, Dennis, wat verandering in te komen. Het laatste etentje van onze vriendengroep regelde hij via Groupon voor een koopje en ook de komende twee etentjes heeft hij op deze manier al geregeld en wederom tegen erg mooie prijzen.

Nu ga ik van de zomer wederom op vakantie met een van mijn beste vrienden en, alhoewel nog niet officieel bevestigd, gaat het waarschijnlijk Lissabon worden. Zijn vrouw zoekt altijd actief naar aanbieding voor ons en zo had zij bijvoorbeeld in het verleden prima deals voor ons gevonden bij trips naar Antwerpen en Istanbul. Gisteren kreeg ik dan ook een mailtje van haar met een prima Groupon deal in Lissabon. 3 overnachtingen in een mooi 4* hotel van €561 voor €199. Ik keek eens op de site van hotel Lutecia en het zag er prima uit. Als we allebei een Groupon namen (het was maximaal 1 per persoon) dan hadden we zes overnachtingen in een mooi hotel voor een erg mooie prijs. Ik besloot echter ook even op booking.com te kijken, mijn favoriete hotel boek site. Al snel had ik hetzelfde hotel gevonden en het was inderdaad duurder dan onze vrienden van Groupon aanboden. Waar Groupon echter een prijs van €561 noemde kon ik dezelfde accommodatie krijgen onder dezelfde voorwaarden op de gewenste datum voor €234. De wijze les, Groupon stelt zijn deals erg voordelig voor dus controle kan nooit kwaad. En daarnaast bevestigt dit weer dat booking.com erg interessante tarieven hanteert. Kortom nog rustig even verder kijken voor het juiste hotel in Lissabon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten