donderdag 1 december 2011

Jehova's getuigen

Toen ik net in mijn huidige woning trok (we spreken eind jaren 90) werd ik regelmatig in de avond en in de weekenden gestoord door iemand die aan mijn deur belde en dan opende met een zin in de trend van "Mijn naam is Jan Jehova, U kent mij niet maar ik sta te popelen om U het woord Gods te brengen. Grote voordeel van een appartementen complex is dat ze niet bij jou voor de deur staan maar beneden voor de ingang van het complex. Binnen no time kon ik er dan altijd een Nee dank U wel geen interesse uit werpen en het gesprek beëindigen. Na enkele jaren regelmatig door deze idioten gestoord te zijn hield het op een gegeven ogenblik op. Of de plaatselijke Jehova gemeenschap had zichzelf opgeheven of ze hadden een Ja/Nee register aangelegd en stond ik vermeld onder de groep met te vermijden personen.

Helaas is er onlangs weer een nieuwe gemeenschap opgestaan of is het Ja/Nee register opgeheven want ik wordt weer regelmatig gestoord door idioten die willen dat ik met ze ga praten over dingen die mij niet interesseren. Ik blijf nog steeds beleefd met een geen interesse als antwoord maar als het zo door blijft gaan dan heb je best wel kans dat mijn antwoorden wat onvriendelijker gaan worden. De Jehova's getuigen hebben in ieder geval de mazzel dat ik niet aan de voorkant van het complex woon zodat de optie koude emmer water over hun hoofd uitstorten niet tot de mogelijkheden behoort.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten