dinsdag 27 december 2011

Tweede kerstdag

Nee heb geen schrik, ik ben niet zoals heel veel andere idioten op tweede kerstdag naar een meubelboulevard of naar de ikea geweest, ik vond het gewoon een leuk plaatje bij dit stukje.

Ik had op tweede kerstdag met een aantal vrienden afgesproken in de roode baron en dat betekent dan inclusief eten daar de eigenaresse met de kerst altijd een uitgebreide maaltijd klaar heeft staan, een van de voordelen van de Aziatische gastvrijheid. Nu was ik behoorlijk verkouden geworden pal voor de kerst en ik zat heel erg te twijfelen of ik wel of niet zou gaan. Ik besloot me echter niet door de bacillen neer te laten sabelen en vertrok tegen vijf uur richting stad.

Toen ik binnenkwam was het heel erg druk, er zat een grote groep onbekende in de kroeg maar die vertrokken al snel weer en vervolgens werd het eten uit de au bain marie gehaald en werd de tafel volgezet. Witte rijst, nasi, saté, viskoekjes, een groente gerecht, meerdere vleesgerechten en een soep sierden de tafel. Er stond ook een schouderstuk van een varken waar heerlijke plakken vlees van afgesneden werden. Al snel zaten we (van plastic bordjes) te eten en behalve erg lekker was het ook erg gezellig.

Daarna was het tijd voor het normale kroeg gebeuren oftewel iedereen nam een drankje en het volume van de muziek werd opgeschroefd. Later op de avond kwamen er nog meer bekenden opdagen die ofwel eerst uit eten geweest waren ofwel eerst een bezoekje aan de (schoon)familie gebracht hadden. Net als eerste kerstdag was ook tweede kerstdag een prima dag. Op naar de jaarwisseling.

2 opmerkingen: