maandag 5 december 2011

Reisgidsen

Ik ben nooit zo'n reisgidsen lezer geweest. Een van de weinige keren dat ik een reisgids heb gekocht is het de 100% Rome gids geweest voor ons lange weekend in Rome. Normaliter ga ik af op informatie van vrienden en bekenden, eigen kennis en wat ik op het internet kan vinden. Met name de wikitravel site is een plek waar ik veel informatie vandaan haal. Andere mensen doen dat heel anders, mijn ouders zijn bijvoorbeeld een groot fan van de Capitool reisgidsen en mijn goede vriend Dennis is fan van de 100% serie.

Sinds ik mijn iPhone heb ben ik echter in het bezit gekomen van een hele batterij reisgidsen. Als echte Nederlander kijk ik dagelijks even of er ieuwe gratis aanbieding zijn voor de iPhone en haal deze dan naar binnen. Een van de producten die erg vaak tijdelijk gratis is zijn reisgidsen. Zo bezit ik inmiddels over een hele rij Lonely Planet uitgaven maar ook van bv mtrip, time out  en tripwolf heb ik er al aardig wat.

van de komende Amerika vakantie heb ik nog niet zo veel binnen, alleen een grote kaart met zoek mogelijkheden en route beschrijvingen voor Memphis, maar voor de zomervakantie naar Zuid Europa heb ik voor elke stad die tot de mogelijkheden behoord al minimaal een digitale reisgids klaar liggen. Nu eens kijken of ik de komende maanden wat meer gidsen voor de Amerika trip van mei te pakken kan krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten