donderdag 8 december 2011

Juliette en Tjeerd

Er was alweer een halfjaar verstreken sinds de laatste keer en dat betekende dat het tijd was voor een visite aan mijn vriendinnen Bianca en Juliette, oftewel mijn mondhygiëniste en mijn tandarts.

Even voor negen uur stond ik dan ook netjes voor de deur van de praktijk en nam na binnenkomst plaats op de bank om te wachtten op mijn beurt. Het eerste wat op viel waren slingers en een tekst met dat Bianca erg trots was met de geboorte van Noa. Daaronder stond vermeld dat Tjeerd begonnen was in de praktijk. Een en een is twee en i.p.v. de poezelige handjes van Bianca zouden de klauwen van Tjeerd mijn gebit gaan verzorgen. Zowel voor Tjeerd (ik ben nu niet echt de makkelijkste patent in de wereld) als mij een ervaring te noemen. We overleefden beiden de ontmoeting en vervolgens schoof ik door naar de stoel van Juliette. Zoals normaal was er (gelukkig) niets aan de hand bij de controle maar na afloop sloeg zij de hand voor haar hoofd en zei alweer vergeten.

De vorige keer hadden er al foto's gemaakt moeten worden en dat gaat moeizaam (om een understatement te gebruiken) bij mij. Toen had zij het fantastische plan om dat voor de behandeling en controle te doen als ik nog redelijk ontspannen was. Toen was zij het vergeten en nu was zij het wederom vergeten en beiden vonden wij het geen goed idee om het op dit moment te doen. Zo vertrok ik dus met een afspraak op zak om op 10 januari terug te komen om foto's te laten maken. Iets wat voor de meeste patenten een tussendoor klusje is, is voor mij een aparte afspraak. Ach het houd je van de straat zullen we maar zeggen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten