dinsdag 6 december 2011

Berm parkeren

Toen ik maandag ochtend naar mijn werk reed was het drukker dan normaal op de Amsterdams baan, het stukje vlak over de brug naar de rotondes en vervolgens naar de A9. Ach het regende dus dan is het altijd wat meer paniek op de weg dacht ik en rustig vervolgde ik mijn weg richting de snelweg. Ik was in ieder geval wederom erg blij met mijn Prius want het is een automaat en vooral met file rijden is dat erg makkelijk.

Op een gegeven ogenblik kwam dan eindelijk de rotonde in zicht en ik werd al een stuk gelukkiger. Toen mijn blik echter op de rechterkant van de weg viel stonden daar twee auto's gebroederlijk naast elkaar in de berm geparkeerd. Toen ik nog dichterbij kwam zag ik allemaal troep op de weg liggen en begreep dat de twee auto's elkaar iets te lief hadden gevonden met wat blikschade als gevolg. Ik begreep nu waar de drukte vandaan kwam op de Amsterdamse baan en heb respect voor bestuurders die zo slim waren geweest hun auto's in de berm te zetten omdat er anders geen hond meer door had gekund, zelfs geen schoothondje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten