woensdag 30 november 2011

Navigatie

Zoals reeds gewaarschuwd in een vorige post, naarmate ik meer functionaliteit in mijn nieuwe tijdelijke auto ontdek zullen er nieuwe blogposts gaan verschijnen.

Deze keer een stukje over de ingebouwde navigatie in mijn auto. Tot nu toe reed ik naar volle tevredenheid met mijn Tom Tom die me in binnen en buitenland altijd trouw terzijde stond. Deze Prius is echter uitgerust met een ingebouwde navigatie. Dat betekent uiteraard een mooi en groot beeldscherm en uitgebreidere stem begeleiding maar verder maakte ik me daar niet zo druk om. Ik besloot laatst om toch eens te kijken hoe het geheel werkte en stelde de route van werk naar huis in. Uiteraard lette ik tijdens de rit niet op de navigatie maar een feature viel direct op. Als ik een afslag moest nemen werd netjes op mijn voorruit een pijl met de richting geprojecteerd op de plek waar ik normaliter mijn snelheid zie. Best wel grappig maar niet wereld schokkend. Wat (voor mij) wel wereldschokkend was, was dat mijn navigatie systeem mij opeens vertelde dat er 10 kilometer verder stilstaand verkeer was en of ik misschien een alternatieve route wou gebruiken. Er kwam een voorstel voor een nieuwe route en nadat ik die geaccepteerd had werd deze gevolgd. Het blijkt dat er ook een file informatie systeem ingebouwd is. Kortom voorlopig laat ik de navigatie permanent aanstaan want dit zijn dingen waar je wat aan hebt.

NB: Iemand nog geïnteresseerd in een Tom Tom ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten