woensdag 3 november 2010

Raan Phad Thai

Het was zwaar maar na de kaasproeverij had ik nog een eetafspraak staan met mijn mede vakantieganger. Hij had een prima Thais restaurant op het oog waar een kennisje van ons tegenwoordig in de bediening werkt. Het restaurant bleek op een plek te liggen waar ik normaliter niet vaak kom, de raamgracht tussen de Amstel en de Nieuwmarkt. Het bleek een depandance van Raan Phad Thai te zijn met als zeer originele naam Raan Phad Thai 2. Het was knus te noemen, je moest bukken om binnen te komen en er waren toch wel vier tafeltjes in het restaurant (daarnaast kon je ook aan de bar zitten eten). Het bleek een van de oudste Thaise restaurants van Amsterdam te zijn dat vroeger onder de naam Klaes Compaen door het leven ging. Anno nu is het een klein, gezellig, traditioneel restaurant waar het personeel in klederdracht (en met nep bloem in het haar bediend). Aangezien ik nog behoorlijk vol zat van de kazen kozen we voor een gedeeld voorgerecht (viskoekje, mini loempia en saté stokje) gevolgd door twee hoofdgerechten een maal koe voor mijn disgenoot en een maal grote garnalen (op aanraden van onze vriendin in de bediening) voor mij. Alles was prima en naast het eten smaakten het bier, de jasmijn thee en de espresso ook prima. Een prima maaltijd voor een prima prijs en ik kom hier zeker nog een keertje terug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten