zondag 28 november 2010

Harry Potter 7 (part 1)

Voor ik op vakantie ging had ik mijn nichtje (en tegenwoordig ook mijn neefje, hij is nu oud genoeg) beloofd om haar mee te nemen naar de nieuwe Harry Potter als ik terug was. Vandaag was het dan tijd om die belofte in te vullen en ik haalde ze thuis op om voor de 7e keer met mijn nichtje naar een Harry Potter film te gaan. Tien jaar terug waren we aan het epos begonnen, zij als zes jarige excuus Truus want in die tijd werd Harry Potter nog gezien als kinderfilm. Nu was dat wel anders want de zaal zat nokvol. Ik was al een tijd niet meer naar de bioscoop gegaan en tot mijn grote verbazing (en vreugde) leek het weer heel erg op vroeger.

De kaartjes werden goed gecontroleerd, zowel bij het binnengaan van de bioscoop als bij het binnengaan van de zaal. Je werd weer netjes naar je stoel begeleid en dat was de afgelopen jaren toch wel anders. Als je de eerste controle gepasseerd was kon je toen doen en laten waar je zin in had. Mijn nichtje wist te vertellen dat er de laatste paar maanden forse ruzies (knokpartijen) waren geweest over de juiste stoeltjes dat de bioscoop genoodzaakt was om weer strenge controles in te voeren. De film zelf was uitstekend, de 2 uur en 20 minuten waren voorbij voor we er erg in hadden. Het enige nadeel is dat het halverwege het boek stopt. We moeten tot de zomer wachten op deel 2 en het slot maar dan gaan we samen voor de 8e keer een Harry Potter zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten