dinsdag 16 november 2010

Aankopen

Tijdens ons derde tempel bezoek kreeg Ron een slang omgehangen waar hij dan ook vrolijk mee op de foto ging, ik bedankte voor de eer en de kosten (100 baht) en we deden een rondje door onze derde en laatste tempel. Na afloop vroeg onze gids of we hetzelfde kwamen doen wat al die andere mensen in Bangkok kwamen doen, het aanschaffen van een maatpak. Op een bevestigend ja van mij wist ze nog wel een goede kleermaker. Aangezien voor mij de ene kleermaker gelijk is aan de andere in deze stad en ik haar haar commissie wel gunde reden we naar haar kleermaker. Ik kreeg wat afding tips van haar (ze zei dat ze niet kon helpen) betraden wij de toko. We kregen wat te drinken en er werd naar onze wensen geïnformeerd. Ik ging voor een klassiek zwart pak en we gingen een stof uitzoeken. Het werd kasjmier en vervolgens begonnen de onderhandelingen over de prijs. de verkoper bleek ook nog een mondje Nederlands, I give you free stropdas, te praten. Ik heb vast te veel betaald maar was niet ontevreden om een eufemisme te gebruiken. Voor €300 ben ik een maatpak, twee maatwerk overhemden, nog een pantalon en een een zijden stropdas rijker. Ook Ron was te spreken over zijn aankoop. De maten zijn genomen en morgenmiddag worden we bij het hotel opgehaald voor de 1e pas ronde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten