zondag 7 november 2010

De start van de vrijdagavond

De laatste vrijdagavond voor de vakantie begon met een familie etentje bij mijn zuster en zwager. Ik pikte mijn ouders op en we reden naar Amstelveen om nog even een gezellige avond te hebben voordat ik mij twee weken in Azië ging verpozen. Iedereen kwam zo'n beetje tegelijkertijd aan en rond de klok van half zes en het was erg gezellig. Omdat koken niet op het programma stond ging ik samen met mijn zus eten halen bij het Chinese restaurant taste of Szechuan. We kwamen terug met uiteraard veel te veel (is het ooit anders bij een Chinees) terwijl ik me toch beperkt had tot een loempia. En voor de kenners dit was niet de mega loempia van restaurant Peking uit Zaandam maar een normaal exemplaar. Er werd echter lekker gegeten door iedereen met uitzondering van mijn nichtje, die had namelijk twee boterhammen naar binnen gepropt omdat zij naar haar Zumba les moest. Na terugkomst kon zij zich echter ook tegoed doen want een half weeshuis had nog een fatsoenlijke maaltijd aan de restanten gehad.

Ik deed daarna nog een (geslaagde) poging om mijn nichtje in de wereld van foursquare te interesseren, want niemand binnen haar vriendenkring kende dit nog. Onder afkeurend oog van mijn zusje (wat moeten jullie met die ellende)  maakte mijn nichtje een account aan, zette de app op haar blackberry en deed haar eerste check in. Mij benieuwen of het gaat inslaan. Verder werd er een uitbreiding van de shoppinglist gedaan, een paar uggs indien beschikbaar in de juiste prijsklasse. Als laatste zou er nog een datum geprikt worden voor een bezoek aan de nieuwe Harry Potter film maar dat werd in de drukte vergeten. Na afloop bracht ik mijn ouders weer thuis. Over ruim twee weken kan ik iedereen in persoon op de hoogte stellen van mijn Aziatische reisavonturen want uiteraard gaat er geblogd worden tijdens de vakantie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten