maandag 2 december 2013

Verhuizer

Echte beroeps
Gisteren had ik een tijdelijk nieuw beroep en wel dat van verhuizer. 's Ochtends om elf uur ging de bel en toen ik opendeed stond er een onbekende dame voor de deur die zei dat ze een hele vreemde vraag had. Ik dacht overal op voorbereide te zijn maar werd toch verrast. Zij had bij mijn buren op marktplaats een salontafel gekocht en kwam die nu ophalen. Nu was echter de buurman niet thuis en had de buurvrouw last van haar rug dus het meenemen van de tafel was een probleem. De vraag was dus of ik zo vriendelijk wilde zijn om een handje te helpen met de verhuizing van de salontafel.

Uiteraard ben ik de beroerdste niet en zo stond ik even later bij de buren binnen om mijn nieuwe rol als verhuizer op te pakken. De tafel was gelukkig niet zwaar en niet al te onhandig dus al heel vlot zat hij in de auto van de koopster. We liepen terug naar boven want zij moest de twee lades nog meenemen die bij de tafel hoorden maar daar had zij geen hulp bij nodig dus bij mijn deur aangekomen namen wij afscheid. Ze wou me nog wat geld geven voor de assistentie maar dat wees ik af, het helpen van je buren hoort, wat mij betreft, namelijk tot de normale verplichtingen van het leven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten