donderdag 26 december 2013

Kerstdiner

De feestelijk gedekte tafel en de boom met pakjes
Ook dit jaar vierden wij kerstmis bij mijn zusje en zwager en daarom pikte ik mijn ouders op tegen drie uur en reden we naar Amstelveen. Aldaar was de familie al compleet en werden wij hartelijk ontvangen met een knabbeltje en een drankje.

De tafel was gedekt en de boom was opgetuigd en de eerste pakjes lagen er al onder die al gauw gezelschap kregen van onze pakjes. Mijn neefje speelde de rol van ceremoniemeester en deelde de pakjes rond en na afloop waren er nergens teleurgestelde gezichten te zien, alleen maar mensen met een glimlach op hun gezicht.

Het hoofdgerecht
Daarna was het tijd om aan tafel te gaan en mijn zusje had goed uitgepakt. Je kon trouwens wel zien dat mijn nichtje tegenwoordig op zichzelf woonde want zij had samen met mijn zusje de maaltijd verzorgd waarbij zij het vlees voor het hoofdgerecht onder haar hoede had genomen. We begonnen met een mooie schotel met vis (zalm, paling, garnalen etc.) begeleid door een glas champagne van het huis Moët & Chandon. Daarna was het een tijdje rustig aan tafel terwijl de dames aan het hoofdgerecht werkten. Er kwamen vele schalen op tafel met asperges, haricot verst met spek, Griekse salade gefrituurde aardappeltjes en varkenshaas en croûte. Complimenten aan de dames want er was werkelijk niets aan te merken op wat dan ook. Na wederom een ruime pauze om het genotene te laten zakken kwam de twee desserts op tafel, een tiramisu en een bol met aardbeienijs. Ik liet beide aan mij voorbijgaan maar daarentegen waren er ook mensen die beide namen. Daarna kwamen de kazen en daar liet ik er geen van voorbijgaan maar nam ik een stukje van alle zes de soorten. Iedereen was daarna wel uitgeteld en na de koffie met friandises was het dan ook wel tijd om op te stappen. Het was top en volgend jaar dus weer. Same time, same place, same people.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten