maandag 16 december 2013

The hobbit 2

De filmposter
Als derde en laatste onderdeel van ons preverjaardagsfeest pakten we de auto weer en reden naar cineworld in Beverwijk om naar het tweede deel van de Hobbit te kijken. Ondanks mijn slechte recensie van deel 1 zei iedereen dat deel twee vele malen beter was dan de eerste dus besloot ik de film een kans te geven.

Om kwart voor tien zaten wij dan ook klaar voor de drie uur durende film en deze keer hadden de thuisblijvers geen gelijk. De film ging in een vloek en een zucht voorbij en dat betekende dat hij mijn aandacht goed vasthield. Er waren wat afwijkingen op het boek maar die waren goed gedaan. Zo werd Legolas geïntroduceerd met een forse rol terwijl hij in het boek niet voorkomt.Ook de speurtocht van Gandalf naar Dol guldur en zijn ontmeoeting met Thorin komen niet uit het boek maar uit de onafgemaakte verhalen die na Tolkien zijn dood werden gepubliceerd. Het einde van de film is het moment dat Smaug de berg verlaat en dat is al heel erg ver in het boek. Ik ben erg benieuwd wat er nog allemaal gaat gebeuren in deel drie want die staat zeker op mijn lijstje om volgend jaar te gaan zien.

1 opmerking:

  1. De stad wordt gered en Bilbo overleeft het allemaal en houdt er een mooie ring aan over. Zo, dan hoef je deel drie ook niet meer te zien :-).

    BeantwoordenVerwijderen