vrijdag 27 december 2013

Babak-o-Doestan

De band in actie
Zoals al eerder vermeld is mijn stamkroeg, het elfde gebod, een verzamelplaats van muzikanten. Een van de markantere types is Babak, een Pers die na uit zijn land gevlucht te zijn en een flink aantal jaren in Turkije gebivakkeerd te hebben tenslotte in Nederland terecht gekomen is.
Hij maakt al enige tijd muziek samen met enkele andere artiesten onder de naam Babak-o-Doestan (vrij vertaald Babak en vrienden).

In vroegere dagen kwamen er mensen allerlei soorten prullaria verkopen in de kroeg maar die zijn gelukkig verdwenen, ook de rozenverkopers zijn gesneuveld, de enige verkopers die wij nog overhebben zijn de mannen met de polaroid toestellen. Er is echter een nieuwe verkoper ontstaan want toen ik afgelopen donderdag in de kroeg kwam probeerde de bardame mij meteen de cd Restless van Babak-o-Doestan aan te smeren. Het muziek genre is wereld muziek (wel heel wat anders dan die andere band met wortels in mijn stamcafé, Dresden-Leningrad). ook qua taal een groot verschil waar de doom rockers het in het Nederlands doen doet Babak dat in het Perzisch. De muziek is een mengeling van fado, jazz, Turks, Iraans en uit de Balkan. Kortom een groter verschil tussen de twee bands kan er niet bestaan. En ook deze muziek is niet voor iedereen bedoeld, hier kun je in ieder geval naar enkel nummer luisteren en kijken of het je bevalt. Veel plezier met Babak-o-Doestan.

1 opmerking:

  1. Ik heb het geluisterd, was eens maar nooit meer. Vast erg goed, maar niet mijn cup of tea.

    BeantwoordenVerwijderen