zaterdag 14 december 2013

Pre-verjaardagsfeest

De bitterballen en de bock
Ik vier al jaren mijn verjaardag niet meer maar dit jaar besloot ik tot een soort van pre verjaardagsfeest. Ik ga al sinds enige tijd samen met een oud collega een avondje weg en dat bestaat dan bestaat dan uit. als we de tijd hebben, een drankje vooraf daarna een maaltijd en we sluiten de avond dan af met een bioscoopbezoekje. Nu is deze oude collega toevallig een dag eerder jarig dan ik (de 18e tegen de 19e) en trakteerden we dus wel vaker samen in het verleden. Aangezien vrijdagavond minder dan een week voor onze verjaardagen was besloten we dat dan ook tot een pre-verjaardagsfeest uit te roepen.

Aangezien het een feest was moesten we dus uiteraard met een drankje vooraf beginnen en zo hadden we om vier uur afgesproken in de Jopenkerk in Haarlem. Behalve een mooie locatie heeft de Jopenkerk twee top attracties en dat zijn de eigen gebrouwen bieren en de bittervallen. Al gauw stond er dan ook een viergranenbock (voor mij) en een Adriaan op tafel en een schaal bitterballen. Voor ronde twee waren er twee herhalingen, de Adrianus en de bitterballen, ik besloot echter als opvolger de Johannieter te nemen, de dubbelbock van de brouwerij. Tegen zes uur was het echter tijd om op te staan want de tweede activiteit stond op ons te wachtten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten